Re: achtervering Oke-ja-nee

> Fijne reclampagina overigens. Die jongens/meisjes hebben geloof ik even de
> laatste tien jaar ligfietsenbouw in Nederland gemist. geef mij maar een
> Hurri.
>
> Succes met de veren (vergeet het dempen niet!)

Vanavond ga ik de vering van mijn zelfbouw-flevo-racer-look-a-like
(zie http://www.dse.nl/~niels) testen. Ik heb daarvoor een draaiend
opgehangen vork gemaakt, die draait om een M10 bout met daarover passend
een koperen buisje met buitendiameter 12 mm, dat weer klemt in een stukje
stalen buis van buitendiameter 15 mm. Als dit scharnier slijt hoef ik dus
alleen de koperen bus te vervangen. Bij Flevo doen ze ook zoiets, maar
dan met een bronzen bus. Als vering heb ik gewoon een rubberen cilindrische
trillingsdemper gekocht bij een bevestigingsmaterialengroothandel (jeetje,
alweer zo'n goed scrabble-woord), waarvan helemaal geen eigenschappen
bekend zijn behalve de maten! Binnenkort zal ik de resultaten posten.

Voor die Oke-ja moet dat misschien ook niet zo moeilijk zijn, maar ik
kan zogauw niet aan een plaatje van de Oke-ja komen (tenminste niet op
Marcel Wijkstra's pagina en in Toni's ligfietspagina-overzicht).

De Oke-ja is toch die lange balk met die kleine wieltjes?

--
Groeten van Niels,
               O                                  __o
Niels Geerts                            | Email:  niels at wfw.wtb.tue.nl
Department of Mechanical Engineering    | Phone:  +31 40 2473358
Eindhoven University of Technology      | Adress: Wh -1.127, PO Box 513,
The Netherlands                        	|         5600 MB Eindhoven