motortje

Hallo,

Pas op: dit is niet puur HPV. Dus overslaan indien u
        een pure HPV-er bent.
Wat wil ik: proefje doen met electrische hulp aandrijving.

Hoe: Motortje plus (auto)accu op bagagedrager; ketting vanaf
motoras over een van de buitenste tandwielen op mijn 3x7
achternaaf (afhankelijk van toerental e.d. op grootste of
kleinste; het tandwiel ernaast kan dan niet gebruikt worden
voor mijn aandrijving met de voeten; ik denk voldoende
mogelijkheden te houden met 3x5). Geen derailleur op extra
ketting, wel kettingspanner om veerweg op te vangen.

Uitgangspunten:
* accu wordt 's nachts opgeladen
* lading moet genoeg zijn voor circa 2x half uur
* ik blijf zelf mee trappen; optrekken doe ik zelf
* alleen voor verhoging constante snelheid motor bijschakelen
* geschat benodigd motor vermogen 60-100 Watt

Ik zoek hiervoor een geschikte motor. Dus
* met vrijloop (of niet zwaar lopend indien aangedreven
  door de ketting; hoeft niet de accu te gaan laden)
* met as waarop een tandkrans gemonteerd kan worden
* regelbaar koppel bij licht varierend toerental
  (toerental cassette plus minus 250 rpm)

Waarom: iets sneller en vooral minder bezweet op m'n werk
aankomen.

Graag uw commentaar en/of ideeen.

Henry Kompagnie.

|       O           Henry Kompagnie               |
|      _\\/\-%      Elke dag 44 km. Gefocusseerd. |
| ____(_)--(_)_____ hkompagn at alm.nl.fluke.nl      |