zipper en superfietspad

Naar aanleiding van HPV-nieuws heb ik twee berichten.

Ik heb Blue Bike in Antwerpen uit de advertentie op pag. 13 over de Zzipper
(een 'windscherm' ) gebeld. Een Zzipper voor een low-racer kost maar liefst
f 1140. Maar dat is een combinatie van f420 voor het eigenlijke, overigens
transparante, windscherm, en de rest voor bevestigingsmateriaal. Dat
laatste is zo duur vanwege het gebruikte, lichte materiaal. Maar hij sloot
niet uit dat je dat ook zelf kan maken, ook al zouden er veel krachten op
komen te staan. Het windscherm is gemakkelijk te bewerken. Als iemand
suggesties heeft voor materiaal hoor ik het graag. De door de fabrikant
beloofde snelheidswinst van 15% achtte hij te hoog. 'Deze is in een
windtunnel gemeten met wind van voor, en zo hebben we het niet elke dag'.
Maar ook de weersbescherming trekt me wel. Voor degenen die HPV-nieuws niet
lezen: Blue Bike heeft telefoonnr: 0032 3827 1677.

Op pag. 10 stond het bericht van Danny over een studie die gedaan is naar
de haalbaarheid van een vierbaanshogesnelheidspad tussen Leiden en Den
Haag. Hij vraagt om een positieve reactie te sturen aan de initiatiefnemer,
een lid van gedeputeerde staten van Zuid-Holland. Zou je het adres naar me
willen posten Danny, en weet je of het rapport beschikbaar is.
Maar: zo'n snelweg bestaat er al. Van de watertoren bij Leiderdorp langs de
Vliet naar Leidschendam, Voorburg, en dan naar Den Haag. Ik rijd het
traject tot Voorburg elke dag voor mijn woon-werkverkeer, overigens in alle
seizoenen. Het grootste deel, 11 van de 16 kilometer kent geen stoplichten
en er komen slechts 3 wegen op uit. Ook is dit voor het merendeel fietspad,
en voor het overige is er weinig autoverkeer. Bovendien is het zeer
landelijk, een unicum midden in de Randstad.
Ik moet wel toegeven dat een nieuw pad aan de westkant van de treinlijn
Leiden-Den Haag idealer zou zijn, zeker voor degenen die in het centrum van
Den Haag moeten zijn.

groeten,

Erik Smits
smitshei at worldaccess.nl