Re: Flevo-racer

On Thu, 16 Oct 1997 02:00:16 +0200, nlhpv-digest wrote:

>Date: Wed, 15 Oct 1997 15:09:45 -0100
>From: wijdeve at wldelft.nl (Arjan Wijdeveld)
>Subject: Fevo racer
>
>1) Wie rijdt er met 26" en wie met 28" inch wielen in de flevo racer. Zijn
>er mensen met ervaring op beide en zo ja, wat zijn de verschillen? Mijn
>voorkeur gaat uit naar 26" (zie vraag 3 waarom)
Ik rij met 28" 28mm bandjes. dunner gaf problemen in de bochten,
dikker loopt aan tegen spatbord.

>2) Wat schakelt prettiger, grip shifts of de speciale 'cross-commandeurs'
>aan het einde van het stuur. Zijn deze laatste nog te koop en ook geschikt
>voor 8 kransjes?

Ik ben voorzien van een standaard-ATB-stuur, zonder ossekop, en
schakel met een STX-handle, waarbij ik met een beweging van duim of
wijsvinger 1 tandwiel kleiner of 1 tot 4 groter kan gaan.
Gewoon het standaard-spul (in luxe uitvoering)

> 3) Zijn er mensen die het rubber veerelement vervangen hebben voor een
>olie/lucht geveerd exemplaar?
Ik ben er over aan het denken. Misschien heeft Koni (Oud Beijerland)
wat ideeen. Die maken schokbrekers voor auto's, treinen, bruggen,
ect.

Greetings from

		Jeroen T. Bezemer

				Sliedrecht, Holland.