RE: Nu we een uur later naar huis fietsen..

Toni Cornelissen schreef

>Bij mij zit het de koplamp ook aan de vork vast. Het is mij niet
>opgevallen dat de lightvlek op en neer springt. Misschien komt dat
>doordat mijn vering wat stijver is.

>Ik heb een nylon schijf tussen de demper en het frame gemonteerd. Het
>kost nu mogal wat moeite om de voorvork opnieuw te monteren, maar mijn
>voorwiel komt nu niet meer zo snel tegen het frame aan.

Ik heb ruimte zat tussen wiel en frame. Ik denk niet dat het wiel ooit zo
ver kan inveren dat het het frame raakt. Misschien is je veerrubber wat
slap geworden en aan vervanging toe?

>In eerste instantie had ik mijn remkabel aan de onderkant van het frame
>gemonteerd en daar het kabeltje van mijn teller om gewikkeld. Binnen een
>maand deed mijn teller het niet meer. Na heel wat gepiel met de sensor
>keek ik eens naar de onderkant van mijn frame. SCHRIK!! de mantel van
>mijn remkabel was bijna doorgesleten.

>Gaatje boren boutje er doorheen (net als bij de voorvork)?

Ik boor niet graag gaatjes in het frame. Mijn tellerhoudertje zit ook al
maanden met tweezijdig plakband vast. Eigenlijk zou er een lamp voor in de
framebuis geschoven moeten kunnen worden, maarja, da's een heel geknutsel.

>Waar ik hinderlijk vindt is dat de kuilen in de weg veel dieper lijken
>dan ze zijn doordat ze van een lager punt verlicht worden dan ik gewend
>ben.

Dan zou je de lamp boven op de framebuis moeten maken. Het nadeel is dan
dat je gaten precies achter de lamp zitten en geen waarschuw-schaduw meer
geven. En bovendien, kuilen kunnen beter dieper lijken dan ze zijn, dan
andersom.

Groet,

Arnold Kester, die ook nog op zoek is naar een geswchikte manier om zijn
beugelslot aan de fiets mee te nemen.

Arnold.Kester at stat.unimaas.nl