RE: Nu we een uur later naar huis fietsen..

> Arnold.Kester at stat.unimaas.nl schreef:
> Toni Cornelissen schreef

> mijn
>
> Ik heb ruimte zat tussen wiel en frame. Ik denk niet dat het wiel ooit
> zo
> ver kan inveren dat het het frame raakt. Misschien is je veerrubber
> wat
> slap geworden en aan vervanging toe?

Sorry, mijn fout. ik ben vergeten te vermelden dat ik een zelfbouw flevo
heb. Mijn demper is een ongedefinieerd wasmachine rubber. Waarschijnlijk
slapper dan de orginele flevo vering. Wat ik wilde aangeven is dat het
in mijn geval (door het stukje nylon) stijver kan zijn, en ik daardoor
minder last heb van bewegende lichtvlekjes.

De vering die ik nu heb bevalt goed. Ik ga het rubber dus nog niet
vervangen.

> Ik boor niet graag gaatjes in het frame. Mijn tellerhoudertje zit ook
> al
> maanden met tweezijdig plakband vast. Eigenlijk zou er een lamp voor
> in de
> framebuis geschoven moeten kunnen worden, maarja, da's een heel
> geknutsel.

Voor de trapas zijn de krachten op het frame te verwaarlozen. Je kunt
daar zonder problemen een gat boren. Wat je ook zou kunnen doen, als je
het frame niet wilt beschadigen, is het rubberdopje vervangen door een
stalen afdichting en dan daar in gaan boren. Maken met een klein beetje
speling, daarna voorzien van voldoende tape zodat het blijft klemmen.

> lijken
> gewend
>
> Dan zou je de lamp boven op de framebuis moeten maken. Het nadeel is
> dan
> dat je gaten precies achter de lamp zitten en geen waarschuw-schaduw
> meer
> geven. En bovendien, kuilen kunnen beter dieper lijken dan ze zijn,
> dan
> andersom.

Helemaal mee eens. Een ander voordeel van deze constructie is dat de
lamp in de "lage configuratie" beter beschermt is.

> Arnold Kester, die ook nog op zoek is naar een geswchikte manier om
> zijn
> beugelslot aan de fiets mee te nemen.

Toni "Die voor zijn kabelslot voor zijn flevo eerst aan het
scharnierpunt van zijn achtervork had zitten, het nu op zijn
zelfgemaakte bagagedrager heeft gebout en voor zijn hurri ook nog wat
moet maken" Cornelissen

--
Toni Cornelissen       |
Grenco GGS Group       |