Re: dynamo's

Theo van Soest wrote:

> Ik ken het probleem en heb nu sinds anderhalf jaar *de* oplossing,
> denk ik. Een Sanyo dynamo van ongeveer f75,- (Wim Kok te Utrecht). Het
> is een velgdynamo

Nou, het is een bracketdynamo. Toch? Dat wil zeggen: montage achter trapas (op een
gewone fiets dan) en een tonnetje dat over het loopvlak van de band draait.

> in de vorm van een tonnetje dat in z'n geheel
> ronddraait. Het geheel hangt in een metalen ongeveer U-vormige
> ophanging. Hij loopt bijzonder licht en geheel geruisloos en geeft
> een sloot stroom.
> Er is ook een goedkopere versie van ongeveer 45,- in een half
> kunststoffen ophanging. Die doet het ook goed, maar hij rammelt nogal
> irritant. Geen aanrader.

Ik weet niet welke ik ooit had (was in ieder geval een Sanyo). Maar ik rij nogal hard en
zo heb ik dus ook mijn mooie Sanyo opgeblazen. Dus hardrijders kunnen het beste maar
eens checken of de dynamo wel tegen hoge toerentallen kan.

Groeten,

Danny.