RE: Nu we een uur later naar huis fietsen..

op 10/28/97 at 03:10 PM, jvhaarst at h2o.xs4all.nl (Jan van Haarst) said:

>Ik doe het volgende :

>Ik schijf mijn beugel over de buis die onder het zitje zit, en  klik er
>dan het 'sluitstuk' op. Dan rust het slot in de knik  onder m'n zitje.

>Zitje ======================
>       ===                                ===
>Buizen   ====	         	====
>		         ======

>Hier dus het slot omheen ----^(parallel)

>Ik word gek van tekenen in ASCII, als iemand het niet snapt (wat me  niet
>onwaarschijnlijk lijkt) geef dan even een gil.

Inderdaad niet heel gemakkelijk te volgen, maar ik vermoed hetzelfde als
wat ik heb. Mag ik een poging tot tekenen doen? Ze je maillezer even op
een monospace font anders wordt het nooit wat. De framebuizen zijn
hieronder veel te steil getekend, maar misschien is het toch duidelijk
genoeg. Ik heb mijn beugelslot nu op de plaats waar de s-jes staan door
het frame gestoken. Het sluitstuk ligt precies voor het spatbord op de
achtervork. Zolang ik de fiets in de hoge stand heb, gaat dat net. Als ik
de hoogteversteller in de lage stand zet, krijg ik het slot er niet meer
tussen. Ik denk dat ik iets zal moeten bedenken om het ding aan de
bagagedrager te krijgen.

             / // frame met veerrubbersteun
 zit =======/ //|
      \\     // |  / spatbord
 frame \\ s //__| |
         \_/O============ achtervork
               ^
            veerrubber

Trapze,

--
Arnold Kester, die eigenlijk ook wel een verlicht dashbord op z'n fiets
zou willen, omdat-ie dan ook 's-nachts kan zien dat-ie harder dan 30
rijdt. Arnold.Kester at stat.unimaas.nl