RE: Nu we een uur later naar huis fietsen..

Arnold Kester (Arnold.Kester at STAT.UNIMAAS.NL) wrote on 27-10-1997 12:59:

>Ik boor niet graag gaatjes in het frame.

Niet echt een probleem, vind ik. Ik heb een Cateye (halogeen op
herlaadbare batterijen) vanvoor, boven op het frame gevezen. De lamp zelf
kan je van de houder schuiven, je houdt dan alleen het beugeltje over.
Tussen het beugeltje en het frame ligt een stukje rubber van een
binnenband. Dit staat er nu al 1,5 jaar op en er is nog steeds geen roest
te bespeuren.

> Mijn tellerhoudertje zit ook al
>maanden met tweezijdig plakband vast. Eigenlijk zou er een lamp voor in de
>framebuis geschoven moeten kunnen worden, maarja, da's een heel geknutsel.

Dan moet je wel zeker zijn dat die lamp de buis waterdicht afsluit,
anders krijg je water *in* de buis. En dat droogt helemaal niet op.

>Arnold Kester, die ook nog op zoek is naar een geswchikte manier om zijn
>beugelslot aan de fiets mee te nemen.

Je kan van (even  kijken...) Trelock een bevestigingssetje kopen dat je
toelaat een beugelslot opzij op je bagagedrager te monteren. Het bestaat
uit 3 ringvormige beugeltjes waarin je het slot schuift. De beugel van
het slot bedekt ook de vijzen van de bevestigingsringen zodat je het er
niet afkrijgt als je de sleutel niet hebt. Het slot zelf loopt dan
parallel met de buis achter je stoeltje.

Open beugeltje waarin het slot klikt
         \
       /   /
Ringvormige beugeltjes waarin je het slot schuift.

Groeten,
Peter - die ascii tekeningen redelijk primitief vindt.