Re: gezien worden

> n.a.v. Theo's ervaringen in Utrecht

Niet gezien worden op kruisingen? Ik geloof ook niet meer zo in
dat argument. Wanneer ik alleen op m'n knalgele trike rijdt (met
knalgele jas tegenwoordig) reageren automobilisten ook botter dan
wanneer ik met m'n zoontje van 2 achterop diezelfde fiets met
dezelfde outfit rijdt. Het zichtbaarheidsgehalte is in beide gevallen
identiek, het sociale gehalte (aaibaarheidsfaktor?) verschilt. Ik
ben bang dat voorrang geven/nemen vaak niet zuiver door
verkeersregels gedicteerd wordt maar in veel gevallen de
uitkomst van een soort pikorde of (a)sociaal gedrag is. En
daar helpt zichtbaarheid maar ten dele aan zolang er automobi-
listen rondrijden die denken hoger op de verkeersdeelnemers-
ladder (nieuw scrabblewoord?) te staan.

Goed fietsweer toegewenst in deze donkere tijden

Jaap van Bergeijk
Bergeijk
Jaap van Bergeijk
http://flex174.aenf.wau.nl/