gezien worden

Ik weet dat deze diskuzeur vaker gevoerd is, maar toch even:
Vanmorgen werd ik op een berucht oversteekpunt in de Uithof, waar fietsers
nadrukkelijk voorrang hebben, van twee kanten gemangeld door personen in
bedrijfsauto's. Vooral de tweede maakte het erg bont. Hij gaf extra gas om
vooral de doorgang zo veel mogelijk te versperren. Een boze opmerking van
mij leidde tot een hoop een geschreeuw en een extra oponthoud voor zo'n 20
auto's gedurende 2 minuten of zo. |)
Ik vertelde dit verhaal aan een collega die mij vervolgens verweet dat je
ligfietsen zo moeilijk kunt zien... Ik reed 15 km/u om goed te kunnen
rondkijken en de betrokken auwtomobilesten hadden een vrij zicht in mijn
richting. Wat moet ik nu met zo'n argument? Ik zei nog dat ze toch ook de
strepen op de weg konden zien, maar dat was niet voldoende.

Theo van Soest                         Department of Radiotherapy
                  0                    University Hospital Utrecht
 P.O.Box 85500, 3508 GA  Utrecht, The Netherlands
 E-mail: theo at radcl.ruu.nl  Phone:+31-30-2507143 Fax:+31-30-2581226