RE: gezien worden

Krist wrote:
>Toen ik lang geleden (jaren 70) en in een ver land (BelgiŽ) nog op de
>lagere school zat, werden er aan ons op een dag zgn.
>"fietsverbreders" uitgedeeld. Die bestonden uit een rond
>wit-met-rode-rand bordje op een steel, die je links aan je
>bagagedrager monteerde. Ze zijn toen een poosje in de mode geweest,
>maar nu zie ik ze niet meer.

Een collega van mij rijdt nog met een soortgelijk geval rond,
op een uit Finland geimporteerde fiets. Schijnt daar heel
gewoon te zijn (oranje met een rood refkectortje erin).

En om nog even terug te komen op die Max Breedte van 75cm:
volgens mij passeert ingeblikt tuig vrijwel uitsluitend links
(niet dat ze er niet rechts langs zouden willen, maar stoep-
randen zijn nu eenmaal slecht voor autobanden). Uitgaande van
een breedte van de fiets zelf van een halve meter, kun je die
balk toch wel zoveel mogelijk naar links op de fiets leggen.

Over breedte gesproken: op Theo's oude m5 heb ik pas aan het
onderstuur een spiegeltje gemonteerd. Daardoor is de fiets
zo'n 10cm breder geworden, en nu valt het me op dat ik met
het stuur niet boven de paaltjes uitsteek die moeten voorkomen
dat alles en iedereen zomaar het fietspad oprijdt...

Marcel (voor het eerst vanaf de nieuwe werkplek, en - de Herengracht
        bestaat uit uiterst ongelijk liggende klikinkinkers - nog
        even op de rechtopfiets).