auto vs fiets

Jaap van Bergeijk writes:

> Verders denk ik dat het
> beter voor de verstandhouding zou zijn als alle automobilisten
> regelmatig ook fietsers zouden zijn en alle fietsers zo af en
> toe ook automobilisten werden.

Klinkt op het eerste gezicht heel redelijk en in ieder geval
goedwillend, maar

-ik ben zo'n fietser die ook wel auto rijd
-en desondanks zijn omgeving tot razernij weet te brengen door
van geen ophouden meer te weten als het gaat over het gedrag van zowel

*fietsers
(links rijden, geen hand uitsteken, geen verlichting voeren,
met meer naast elkaar rijden dan situatie toelaat,
op trottoir fietsen,...)

*als automobilisten
(snijden, portieren openen, dwars over fietspad staan,
zo stoppen dat ook fietsers er niet meer doorkunnen,
te dicht tegen trottoir stoppen voor stoplicht,...).

Mij aanbevolen houdend voor andere therapeutische adviezen,
Kees Doets