Re: motortje

At 23:22 06/11/1997 -0800, Henry Kompagnie wrote:
>Enkele vragen:

>Motor: hoe bevestigd op/aan het wiel (loopwiel, naaf, ...) ?
>       naam, toerental, etc
>Accu's: waar verkrijgbaar? speciale lader? prijs?

Nife 12 v => 14,8 v best met automatisch reflex lader?

>Weet iemand wat de wettelijke status is van een fiets met
>electrische (hulp) aandrijving?

Voor België (onder Europeese druk?), sinds 1 oktober worden alle fietsen
met hulp aandrijving (b.v. Spartamed: 2 tak 1,1 Pk) als fietsen gerekend.
En indien het voertuig niet onderworpen is aan een bij de wet verplichte
verzekering, dit dan automatisch begrepen is in de waarborg van de BA
Familiale verzekering. Het motortje mag echter niet verder dan 25 km/u
helpen.

Ik gebruik ook regelmatig en aanhangwagen van Ketler (80 cm breed, 8 kg)
met mijn ligfiets en heb van officieel kant gehoord dat er nooit een kind
mocht in zitten, maar dat er in feite geen beperking is kwa breedte (max
2m45) noch hoogte of gewicht op rust. Wat bij jullie? (Gezien worden!)

Aimé, Fallais.