Re: Fietspaden in Belgie

Hoi, beste emailiggers

>Kun je me zeggen waar die vrijliggende fietspaden groeien, meestal
>schilderen ze een rode band op de weg en dat noemen ze een fietspad.
>Of het brokkelige betonstrookje dat eigenlijk dient om de weg niet te
>laten wegzakken en vol ligt met vuiligheid. Of en verbreed voetpad dat
>gedurig op en neer gaat omdat de auto's in hun  prive garage moeten
>kunnen. Heb je al eens op de nieuwste fietspaden gereden, deze met
>rode steentjes. Mooi he. Maar je komt in resonantie en alles aan je
>fiets begint te trillen.
> 80% van de wegen zijn er geen fietspaden voorzien

In Nederland vind ik het niet veel beter. Op de rode fietsbanden ligt
donders veel troep (Blaadjes, glas), en daar wil ik niet doorheen rijden.
Vandaar dat ik meestal helemaal links op de strook rijd, of op de gewone
weg, die helemaal schoon is.
Hier in Hengelo is ook een mooi klinkerweggetje, waarvan je broek afzakt
als je er overgeen gaat.

Als ik naar mijn ouders fiets, kom ik door Duitsland, en ik moet zeggen dat
de fietspaden daar uitstekend zijn. Vorige week vrijdag nog kwam ik een
grote schoonmaakploeg tegen, die het fietspad ontdeed van alle hobbels en
vuiligheid. Toen ik eraan kwam gingen ze nog razendsnel aan de kant ook
nog!!! (Wauw)
Minpuntje: in de stad (Emlichheim) hebben ze er ook van die op- en neer
fietspaden langs allerlei opritten. Meestal ga ik dan stiekum op de grote
weg rijden. (Kun je toch 35 ipv 25 Km/u)

Nog wat: Te gek die zuidenwind vorige week vrijdag, ik was sneller thuis
dan ik met de trein had gekund: 1:59:05 (van deur tot deur) van Hengelo
naar Emmen. (67 Km)

Groeten, Arjan