Alleweder

Hallo ligvolk,

Een tijdje geleden heb ik de Alleweder van een vriend geleend. Twee dagen
heb ik er in rond gereden en sindsdien ben ik er nog meer van overtuigd dat
ik er ook één wil hebben. Ik ondervond alleen een paar bezwaren en ik zou
graag weten wie er wat op/van weet:

1) Bij de bovenarmen is de breedte van de kuip zo'n 1/2 m. Op een paar cm na
vul ik dus de gehele breedte. Op zich geen punt maar na vele bochten had ik
toch links en rechts een paar pijnlijke plekken op de armen. Veel ruimte om
er schuim of zo tussen te doen is er niet, maar misschien kan de rand
aangepast worden of zelfs de kuip verbreed???

2) Een Alleweder op snelheid wil graag rechtdoor. Toen ik demonstreerde hoe
snel je met zo'n fiets kon optrekken en wegrijden kon ik na ruim honderd
meter de bocht niet meer houden en moest noodgedwongen rechtdoor de stoep
op. Alles verder OK, maar valt dat bochtengedrag nog te verbeteren???
Zandzakken bij de wielkasten vind ik wat te drastisch maar misschien is er
wat te vinden om de wielen scheef te zetten in de bocht?

Theo - die nog wel even om twee wielen ligt - de Gruiter

t.j.d.degruiter at student.utwente.nl
Booggang 27
7552 JX  HENGELO (Ov.)
tel.: 074-2433613