Antw: Schijfremmen

Aan 20-11-97 9:18, in bericht <9711200818.331F48 at sir92.prac.cs.utwente.nl>,
verstoep at prac.cs.utwente.nl schreef:

> Ik ben van plan om een schijfrem op m'n fietsje te monteren, maar eerst
> wil ik nog een dingetje weten:
>
> Ik hoorde van de lokale fietsenboer dat de Sachs remmen continu een beetje
> aanlopen, en dat er op maar één kant van de schijf geremd wordt??

Hoi,
Het klopt dat er maar van een kant geremd wordt. Maar de schijfrem van Sachs
hoeft absoluut niet aan te lopen, gewoon een kwestie van goed afstellen.

>  Hij raadde me daarom een Formula rem aan, die wel bijna 2x zo duur is.
> Volgens hem was die door de consumentenbond als beste getest.

De formula schijfrem is inderdaad als beste getest, in vergelijking met de
schijfremmen van Hope, AMP, Pro stop en MAGURA.
Met ingang van november zijn de prijzen bijna gehalveerd......
Voorbeeld: Schijfrem voor, gesloten systeem (dus geen reservoir) compleet met
naaf en disc. Fl. 559,00

schijfrem voor, open systeem compleet met naaf en disc. Fl. 634,00

Voor een achternaaf moet je er ongeveer Fl. 50,- bij optellen.
Wij bij OPTIMA CYCLES verwachten over ong. 1 week de eerste zending.
Je bent van harte welkom om te komen kijken en vergelijken.

Trouwens denk eraan dat, bij de overstap op schijfrem(men), er aan je voorvork
en eventueel achtervork een bevestiging gelast zal moeten worden!!

Michael.
OPTIMA CYCLES
Doelstraat 7 zw.
2011 XA  Haarlem