koude voeten

Hallo mede-ligfietsers,

Al een tijdje geniet ik mee van de ligfietservaringen. Even voorstellen is
inmiddels wel eens tijd:
Anja Edwards van Muijen, rijdend op een M5 28/20, oorspronkelijk om te
forenzen van Veghel naar Uden: dat is 11 kilometer zonder stoplichten. Nu
onder andere om de stations van Den Bosch en Eindhoven te bereiken. Waarmee
ik op het onderwerp kom, waarover ik aan het peinzen ben.

Na royaal een uur fietsen bij een temperatuur lager dan tien graden zijn
mijn voeten versteend. Zij lijken wel alle wind op te vangen. In een
Alleweder schijn je het niet koud te krijgen (je voeten ook niet??), maar
dat vind ik een wat dure oplossing.  Ik denk nu aan een soort buitenzolen
die je op de pedalen klikt of schroeft (zoals toe-clips). Wie heeft zo iets
wel eens uitgeprobeerd? Werkt het? Welk materiaal zou het beste zijn?  Eisen
- regenbestendig, duurzaam, licht.

Met groet,
Anja - die gister te horen kreeg: 'dat u dat durft, ik heb wel al mannen op
zo'n fiets gezien, maar een vrouw .....' - Edwards van Muijen
Kwadraat