Re: Wie forenst wat?

> Het lijkt me leuk eens te weten wie er in de herfst en/of de winter
> (blijft) forensen al of niet op ligfiets.

Ik 'wizard forens' dagelijks van Stolwijk (van de
omvolprezen kaas) naar Rotterdam (30 km enkele reis).
Ik heb een tweede Eco-light koplamp aangeschaft zodat ik
altijd een 'versch' opgeladen exemplaar bij mij heb, waardoor
ik met het barre weer zelden mijn dynamo hoef te gebruiken.
Daarenboven heb ik op mijn stuur een extra lamp gezet na een
onzachte encounter met een tegemoetsnellende autospiegel op
een donkere polderweg (zie mijn bericht enige weken terug).
Later bleek mij dat de bruggetjes in die weg de lage koplamp
op het frame kortdurend doen schuilgaan voor tegenliggers.
Nu duw ik mijn stuur omhoog als ik een dergelijk
kunstwerk nader zodat ik eerder weer zichtbaar ben.
Weer is tot nu toe geen reden geweest om niet te gaan
fietsen. Het enige hinderlijke van regen is 1) slecht zicht
vanwege de druppels op de bril 2) toegenomen frequentie van
lekke banden (ca 1-1,5 */maand prikt er wel iets door mijn
Tioga city slicks).
Ik draag een Odlo thermo shirt, daarover een Patagonia fleece
shirt en een fietsjack met winddichte voorkant + als het
regent een dun & ademend kanojack met neopreen manchetten.
Voor regen heb ik een waterdichte, licht ventilerende
collant (merk?) + AGU hoesjes over de Reebok gympen. Op de
kop bij koude een hoofdband en de snuit vol vaseline als het
vriest. Langlaufhandschoenen voor de vingers.
Zo komt Jan Splinter wel weer door de winter.

Ben

Ben J.M. van de Wetering, MD, PhD       Tel *31-(0)10-4635871
Dept of Psychiatry                      Fax *31-(0)10-4635867
Un. Hospital Rotterdam-Dijkzigt
PO BOX 2040
3000 CA Rotterdam
The Netherlandd