Re: Wie forenst wat?

Arybert Lekkerkerk wrote:

> Het lijkt me leuk eens te weten wie er in de herfst en/of de winter
> (blijft) forensen al of niet op ligfiets.

Ik fiets sinds augustus '96 op mijn Challange Cirrus van Tilburg naar
Drunen (21 KM enkele reis). Voor mij is het weer geen rede om niet te
fietsen.
Ik heb ook nog geen oplossing voor koude voeten. De overschoenen die ik
gekocht heb bieden voor mij geen oplossing aangezien het gat in de zool
net zo groot is als het gat in mijn fietsschoen. Ik ben 1x met mijn fiet
gevallen en dat kwam door gladheid. Ik had toen echter niet door dat het
glad was en ging ietwat te voortvarend door de bocht. Gelukkig viel ik
niet van hoog en kon ik, door mijn arm snel op de straat te plaatsen,
mezelf aardig opvangen.
Ik ben van mening dat het probleem "fiets ik wel of niet bij slecht
weer" een kwestie van instelling is. Alleen wanneer je zo nu en dan
fietst onder barre omstandigheden (en hoevaak is dat nu in Nederland?)
kun je erachter komen hoe fijn het is te fietsen als de zon schijnt of
wanneer je in het voorjaar voor het eerst weer zonder jack of in korte
broek kunt fietsen. Bovendien trek ik bij een lichte regen mijn regenpak
niet eens aan (daarmee wordt ik nl. minstens zo nat als zonder) en een
flinke bui is ook best lekker met regenpak. Ik moet erbij zeggen dat ik
in de gelukkige omstandigheid verkeer dat ik op mijn werk kan douchen.

Eric - die alleen gedwongen door omstandigheden (niet het weer) met de
auto gaat - Gulikers