Nokian spikerbanden

> Deze banden zijn mij niet bekend. Valt er iets meer over te zeggen:
> maten, speciale velgen nodig, alleen geschikt voor polaire
> weersomstandigheden (moet je ze wisselen als er bijv. gestrooid is),
> invloed op snelheid en van die dingen?

Check out  http://www.nokiantyres.fi/bike/index1.html  (algemeen)
           http://www.nokiantyres.fi/bike/studded.html (spikes)

Een (finnische) collega van mij heeft ze en ik ben afgelopen winter
een keer met hem gereden. Veel lawaai. Ik denk de spikes hebben ook
een zekere remmende invloed en op droog asphalt is het bepaald niet
echt plezier ermee, maar op ijs zijn ze het eenige wat er nog werkt.
Misschien de oplossing voor onze elfstedenfietsers ;-)

Heel erg belangrijk: Als je alleen maar een spikerband monteert, doe
het dan op je VOORwiel! Maar beter zijn er twee...

Groetjes,
Mark.

        __     O               __O               Mark Maier