Re: Wie forenst wat?

Nog een late reactie. Ik ben Marc Dirkx en voor het eerst actief op de
lijst. Ik fiets elke dag op-en-neer tussen Hoogland (bij Amersfoort) en
Bilthoven (37 km v.v.). Voorlopig doe ik dit nog op een MTB met
spatbordjes, drager en Tioga bandjes. Binnenkort stap ik over op een
Condor. Ik fiets elke dag mits het niet regent als ik 's ochtends uit het
raam kijk. Tot op heden ben ik dit 13 met de auto gegaan (8 keer vanwege
regen, 5 keer om een andere reden). Mijn streven was maximaal 1 keer per
maand.

Kou: Ik heb last van koude voeten, koud gezicht en een koud kruis. Ik fiets
door tot ongeveer -10 C. Ik denk eraan om clipless te gaan in combinatie
met overschoenen. Een bivakmust moet me gaan een koude snoet gaan
voorkomen. Voor dat koude kruis heb ik nog geen oplossing. (??) Verder
draag ik een aantal lagen over elkaar, neopreen handschoenen (gaan wel erg
stinken) en heb ik goretex regenjack.

Licht: Een deel van mijn route voert door het donker. Ik heb voor en achter
led verlichting aangevuld met een halogeenlamp (accu) aan de voorkant. Deze
gebruik ik alleen als er geen straatverlichting is. Hierdoor kan ik het
gebruik tot ongeveer een half uur per dag beperken, waardoor ik het ding
slechts 1 keer per week hoef op te laden.