Re: 3 wielig trapautotje

> Date:          Wed, 26 Nov 1997 10:20:53 +0100
> From:          "A. Vrielink" <flevobike at pi.net>
> To:            nlhpv at ford.il.fontys.nl
> Subject:       3 wielig trapautotje

> Waarschijnlijk is dit een Twike geweest.
> 1 voorwiel en 2 achterwielen, spitse neus en een stompe achterkant,
> grote ruit?
> Dit voertuig is in 1e intantie ontwikkeld als fiets maar is op dit
> moment meer een electro auto geworden (motor van ongeveer 1000 Watt).
> kijk ook op http://www.twike.ch

Ik heb de specificaties opgevraagd,

Het is meer een electro-auto, het heeft een motor van 5 kW en een
topsnelheid van 85 km/h. met de trappers kun je de accus opladen.
Als je je met twee personen flink fietst in het ding,  heb je nog
maar 20% van het vermogen van de motor erbij.
Het weegt 250 kg en de aktieradius is ongeveer 40/80 km.
Dus dit is niet echt een fiets.

Groeten,

P.J.M.Koeken,
Philips Semiconductors, facility-engineering,
Gerstweg 2 6534 AE Nijmegen, gebouw FE 1.021,
Tel. 024-3532204, fax. 024-3533101.