RE: Re; wie forenst wat

On Wednesday, November 26, 1997 7:54 PM, Jaap Laméris
[SMTP:Lameris-Molhoek at hetnet.nl] wrote:
> Een muts is voldoende. Wel heb ik last van de lampen van de
> tegenmoetrijdende auto's op het fietspad terug dat aan de
> linkerkant
> van de weg is. Zijn er suggesties om niet iedere keer verblind te
> raken, behalve dan te concentreren op de middenstreep of
linkerberm?

Dat probleem ken ik. Ik rij soms wel eens van Breskens naar Aalter
(B) en dan heb je op de Nederlandse fietspaden behoorlijk last van
tegenliggende autoverlichting... Oplossing: Gewoon kleine landwegjes
nemen, maar wel er voor zorgen dat je dan zelf een goed licht hebt,
ivm met snelrijdend sluipverkeer. (Ik heb vooraan 10W).

In België heb ik hier minder last van, maar dat zal wel aan de alles
verdrinkende straatverlichting liggen.

Ik heb wel een probleempje met mijn nieuwe schoenen. Die zijn te
licht (van kleur), en daar mijn voorste licht zich ongeveer boven de
trapas bevind reflecteerd het licht dus op mijn schoenen en belet mij
zo om een goed nacht zicht te krijgen... Iemand op de ihpv mailing
list noemde dat het "shoe strobe effect" en daar moet ik dus nog een
oplossing op verzinnen (Ik heb een optima condor).

vr.gr.
Krist