Re: Wie heeft nog wel verlichting

Bij de winterse doorfietsers moeten haast wel allerlei verschillende
lichtsystemen in gebruik zijn.
Welke verlichting heb jij en wat zijn je ervaringen?

Ik gebruik een rood LED-knipperlichtje als achterlicht; vooraan heb ik
een Vistalite om zelf wat te zien en een geel/groen LED-knippertje om
gezien te worden als er veel straatverlichting is of als de batterijtjes
van de koplamp op zijn. De Vistalite is makkelijk los en vast te maken
en goed waterdicht en de lichtbundel kan worden ingesteld van breed tot
smal. Helaas is het lanpje maar 2 Watt, dus ik zie niet al te veel. De
batterijen (4 penlights) gaan een dag of drie mee, dat is toch nog 4 1/2
uur.
Vorig jaar gebruikte ik een dynamo (AXA) en een halogeenkoplamp. Dat
beviel maar matig, het licht was niet super en de dynamo liep zwaar en
maakte veel geluid.

groet, Theo Mol.