Re: Wie heeft nog wel verlichting

Naar aanleiding van mijn eerdere mail over :

>""natuurlijk"" licht, maar wanneer dat niet meer gaat, moet ik toch
>de keus maken ofwel de boerenweg zonder fietspad en te hard rijdend
>sluipverkeer, ofwel het fietspad naast de doorgaande weg met kuddes
>scholieren met en zonder licht.

schreef Theo de Gruiter

>Een eigen verlichting wil vaak al een hoop schelen!!! Je kan dan
daar rijden
>waar het onverlicht is en men ziet  jou ook beter. Zien en gezien
worden!
>Trouwens erger jij je niet aan fietsers zonder licht?

Vanzelfsprekend gebruik ik eigen verlichting voorop en achter mijn
Alleweder!
Het is de originele Flevobike verlichting met een enkele halogeen
lamp voren met een accu en een batterij Vistalite achter! Ook heb ik
een scooter klaxon gemonteerd om die kuddes scholieren flink te
waarschuwen, maar na twee eerdere aanvaringen overdag heb ik geen zin
om het nog een derde keer mee te maken. (De eerste keer betaalde de
verzekering van de scholier wel uit, de tweede keer betaalde de (een
andere) verzekeraar alleen de helft, door gebrek aan getuigen).

Op mijn andere opmerking dat ik vaak verblind wordt door
tegenmoetenrijdende auto's wanneer ik op het fietspad aan de
linkerkant van de weg fiets, wil ik hier nog  vermelden dat dit
voornamelijk komt door dat ik in mijn Alleweder op ooghoogte zit met
de koplampen, dus met groot licht terugseinen heeft niet zoveel zin.
En de gemeenten en Rijkswaterstaat overhalen om heggen te planten
tussen fietspad en weg, zoals hier ook werd geopperd lijkt mij ook
onmogelijk.

Jaap Lameris, Emmeloord  The Netherlands
E-mail   :  Lameris-Molhoek at hetnet.nl
Homepage :  http://www.flnet.nl/~0lameris01/