schade claim indienen

Het was donker, ze waren bezig met de weg
gevolg: stenen (zelfs bakstenen) op de weg
je raadt het al: voorband lek met flinke scheur
Nu wil ik de onkosten hiervan claimen bij de aannemer.
Ik heb al een aangetekende brief gestuurd
Wie heeft daar ervaring mee, en lukte het?!
Ferdinand die nu alweer een week rechtop fietst
omdat de voorband van m'n Blue Glide besteld is
en dat ze vergeten waren een binnenband mee te leveren.