Re: anti-lek strip

At 09:35 04-12-97 +0100, you wrote:
>Na diverse lekke banden vanwege scherpe voorwerpen
> op de weg, zit ik te denken aan een anti-lek strip. Wie heeft daar
> ervaring mee

Niet specifiek. Ik heb weleens een versleten buitenband in een andere
buitenband gelegd, maar dat is wel heel extreem. Geen lekken meer gehad,
maar de rolweerstand werd er niet bepaald beter op...
Ik lees weleens dat de rolweerstand van kevlar-verstevigde banden
(Vredestein Perfect (*), Hema Protekt) vergelijkbaar is met die
van gewone banden met "tire liners". Ik moet zeggen dat ik ze
nog nooit in Nederland gezien heb; waar haal jij die antielekstrippen?

>Mijn fiets is een Blue Glide. Kan er op een voorwiel (+/- 20")
>ook een bandje die bijv. maar tot 4-5 bar
>opgepompt kan worden ipv mijn huidige bandje die tot
>7 bar kan.

Waarom niet?
Maarre... waarom wil je dat eigenlijk?

Overigens zou je ook nog kunnen denken aan een ander 20" wiel
(ETRTO 406 i.p.v. de 438 (of 451?) die er nu in zit), daar zijn
meer banden voor verkrijgbaar.

Marcel.

/`|,\  Marcel Wijkstra         marcel at lostcity.nl
\ | /  Lost Boys interactive       +31-20-4203371