AW: schade claim indienen

----------
Van: 	Ferdinand
Verzonden: 	donderdag 4 december 1997 9:36
Aan: 	response nlhpv
Onderwerp: 	schade claim indienen

>Het was donker, ze waren bezig met de weg
>gevolg: stenen (zelfs bakstenen) op de weg
>je raadt het al: voorband lek met flinke scheur
>Nu wil ik de onkosten hiervan claimen bij de aannemer.

Check ook of de gemeente/provincie aansprakelijk kan worden gesteld. De E.N.F.B. (centraal kantoor: Utrecht) heeft een brochure uitgebracht waar alle info in is terug te vinden. Het komt erop neer dat de eigenaar van het pad aansprakelijk kan worden gesteld voor alle schades die een (brom)fietser oploopt als gevolg van slecht wegdek, etc.
Dit is trouwens het zoveelste voorbeeld van: ach, het zijn toch maar fietsers, dus we klooien maar wat an.
Stel je toch eens voor: er zijn werkzaamheden op een autoweg en overal laten ze brokken asfalt en beton slingeren, zijn er diepe putten, etc. Mocht je een brief gaan schrijven ofzo, benadruk dan eventueel dat je op zijn minst even goed wilt worden behandeld als een automobilist. Uiteindelijk ben jij veel kwetsbaarder dan iemand die ingeblikt zit.

Danny

Unrecognized Data: application/ms-tnef