Re: zelfbouwen ligfiets voorvork

Marcel Wijkstra schreef:

> <knip> de fietsenboer  <...>  had het over een vork van Raleigh voor
> f150,-. <knip>

Welke maat is dat?

> Wat ik zelf gedaan heb, is een eenvoudige 26" vork ingekort. Dat was
> een (kromme) tweedehands vork (f20,-), een 'JSF 657'; op Cycle
> Vision"97 zag ik ze nog liggen voor f75,-

Klinkt goed, weet je nog bij wie?

Met een balhoofd vol putjes ben ik misschien ook wel aan vering toe. Een
beetje raar is het wel, want ik heb naar mijn gevoel niet veel last van
schokken en mijn banden zijn zelden harder dan 5 atmosfeer.

Overigens, het idee om goedkope fietsen als onderdelenleverancier te
gebruiken leeft al vrij lang. Jouta heeft er serieus over nagedacht en
is er tenslotte niet aan begonnen omdat de onderdelen meestal niet al te
best zijn.

groet, Theo.