Bandenspanning meten

In mijn gezin zijn 3 bukfietsen en een ligfiets.
Een van de bukkers had vrijdag een lekke band.
Oorzaak scheur in de wang van de buitenband.
Dit is al de derde keer in twee jaar.
Oorzaak met zachte banden rijden, ik weet het.
Probleem is dat bij het oppompen iedereen, ook ik, de
duim gebruikt. Dat werkt dus niet echt.
Nu heb ik wel een pomp met een meter maar dat werkt
nu ook niet bepaald echt goed.
Voor mijn ligfiets ben ik simpel, zo hard mogelijk.
Meestal stuiter ik dan de eerste dagen. In Zaandam
kennen ze alleen slechte wegen voor alle verkeer en zeer
slechte fietspaden voor de de fietsers.
Welnu de vraag is:
Zijn er ventielen waarbij je net als bij de autoband een metertje
erop kan zetten om te zien wat de druk is. En als ik de pomp
met de drukmeter gebruk, bij niet pompen de druk kan aflezen?

mvg,

Hans van Middendorp,
die in het Zaanse op zijn bukfietsje steeds klappen van de molens
kreeg en daarom op een ligfiets is gaan rijden.