Re: Bandenspanning meten

-----Original Message-----
From: H. van Middendorp <vanmdorp at dds.nl>
To: NHPV <nlhpv-digest at ford.il.fontys.nl>
Date: Saturday, December 06, 1997 6:44 PM
Subject: Bandenspanning meten

>Welnu de vraag is:
>Zijn er ventielen waarbij je net als bij de autoband een metertje
>erop kan zetten om te zien wat de druk is. En als ik de pomp
>met de drukmeter gebruk, bij niet pompen de druk kan aflezen?

Ja dit soort ventilen zijn er ze heten Schrader of autoventielen.
Binnenbanden met een Schrader ventiel zijn makkelijker verkrijgbaar in de
ATB-branche. Het voordeel ervan is dat bij iedere benzine pomp een gratis
service is om autobanden op te pompen. Je kan dan de gewenste druk in
stellen en het gaat vanzelf. Deze apparaten kunnen geen onderscheid maken
tussen auto' en fietsen.

Groeten peter.

-- End --