Re: Bandenspanning meten

> Ja dit soort ventilen zijn er ze heten Schrader of autoventielen.
> [...]

Kan ook met franse (racefiets) ventielen. Je moet allen het passend
metertje hebben...

En met en adaptertje kunnen ze ook bij een benzine pomp op de juiste
druk gepompt worden.

Op een goede (voet)pomp met manometer kan je de druk best dan aflezen
als je niet pompt, maar wel al een beetje gepompt heeft. De druk in
de manometer moet op die van de band gebracht worden, want gemeten
word de druk in de manometer. Dat geldt in principe ook voor je
handpomp met metertje. Alleen twijfel ik op de nauwkeurigkeit von die
soort minimeters...

Zo'n pomp met meter is geschikt voor alle soorten ventielen, om te
pompen en de druk te bepalen.

Mark.

        __     O               __O               Mark Maier