geveerde voorvork,was Re: zelfbouwen ligfiets voorvork

> Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar daar staat mijns inziens
> tegenover dat ATBs en BMXen in eerste instantie bedoeld zijn voor het
> "zwaardere werk". Ik ga er van uit dat de klappen die een vork te verduren
> krijgt in het terrein zwaarder zijn dan die op de verharde weg (alhoewel,
> Amsterdamse fietspaden...). Bovendien wordt er op kinderfietsen doorgaans
> niet bepaald op gewicht bezuinigd.

> bagage:-).
>
> Meer dan het dubbele gewicht zelfs, gezien de gewichtsverdeling op een SWB.

> Is het niet zo dat een geveerde voorvork uiteindelijk kleinere krachten
> [...]

Mischien was mijn idee met die schommelarm brommer voorvork nog zo'n
slecht plan nog niet aangezien de belasting en snelheid meer
overeenkomen met de snelheid en belasting van een ligfiets.
over de kwaliteit van kinder ATB's heb ik nogal mijn twijfels
bovendien kost een tweedehands vespa voorvork maar twee geeltjes dus
is het ook nog geen dure oplossing.
is er niemand op de lijst die het ooit heeft geprobeerd?

groeten Pytrik Heideman