Re: Indoor fietsen

Arnold Niessen vertelde van een indoor-ligfietsen wedstrijd
in Breda.  Van zoiets had ik nog nooit gehoord.  Mag je ook
met driewielers deelnemen?

Wel kan ik melden dat er een soort driewieler bestaat waarmee
je *zeer* goed scherpe bochten kan nemen!  Dit blijkt uit mijn
eigen ervaring met een zelfbouw projekt gebaseerd op het ontwerp
van de Varna Sprite.  Je stuurt hem door te leunen en daardoor
komt je gewicht meer naar binnen dan met een gewone driewieler.
Het is ongelooflijk hoe je zo'n geval een bocht om kan gooien!
Nadeel is dat bij te hoge snelheid, circa 20km/u, wordt het
onstabiel in rechte lijn.  Mijn eigen projekt is om het leunen
te behouden en het ook stabiel te maken bij alle snelheden...
Zal het lukken?  Kijk eens naar mijn fotos op:

http://bokkie.ligfiets.net