re/Blue Glide

Arybert L. schreef dat hij een Blue Glide wilde gaan kopen.
 Wel ik heb er ook een gekocht (een van de eerste) en er al
veel problemen mee gehad.
De ketting brak in het begin diverse keren, 2x een nieuwe op gezet nu is ie wel goed.
de versnelling moet regelmatig bijgesteld worden omdat hij niet goed in de goede versnelling 'valt', er is nu een nieuwe kabel ingezet dus....
En het laatste euvel is dat de remmen het niet goed deden, ze remden of zeer slecht of ze bleven blokkeren, m'n fietsenmaker (Kemps Den Bosch) heeft er toen nieuwe opgezet.
Al met al veel problemen maar het is wel ongelooflijk heerlijk fietsen, zozeer dat ik zelfs de winterse kou en duisternis overwin om toch maar te blijven fietsen
(behalve vandaag, -8 graden en dan 14 km door de polder fietsen is een beetje teveel van het goede)
Overigens werden alle reparaties gemaakt onder de garantie.
ik hoop dat ik niet teveel kritiek heb gegeven, misschien komt het omdat ik een van de eerste Blue-Glide's heb en dat het de eerste ligfiets was van mijn fietsenmaker.
Groetjes,
Ferdinand, nu met trein en bus en een half uur langer op weg,
van Nispen