hpv karts Re: Indoor & hellende driewielers

At 11:38 19-12-97 +0000, you wrote:
>Arnold Niessen antwoordde:

>Nee, maar zo'n parcours is zeker vlak, dus geen versnelling
>nodig, en mooi glad, dus geen vering nodig?  En je zou nog
>meer gewicht sparen als je specifiek een "indoor" ontwerp
>kon maken waar alles minder sterk/zwaar zou zijn.  Bijvoorbeeld,
>het Varna Sprite ontwerp heeft niet eens een stuur, en de voor-
>wielen hebben geen "kingpins" (wat is dat in 't Nederlands?).
>
>Let op: Ik heb het over een ontwerp waar het stuur-effekt direct
>in verhouding staat tot het leunen.  M.a.w. als je in beweging
> [...]
Als je toch bezig bent om een speciaal indoor ontwerp te bouwen kijk dan ook
eens naar het ontwerp van een kart
Een zeer laag zwaartepunt en daardoor mogelijk om zeer snel door de bocht te
gaan zonder om te vallen.
alleen is het jammer dat kart bandjes zo veel rolweerstand hebben. Toch denk
ik dat er in principe iets heel snels mee te maken moet zijn voor op dit
soor t circuits.
wie durft het aan?? een echt hpv kart