Re: hellende trike

Marcel Wijkstra schreef:

> Die "middelpuntvliedende kracht" ... Hoe gedraagt jouw ontwerp
> zich in dit verband?

Ja, dat is een probleem waarmee ik zit.  Soms, op hogere snelheid
ga ik "waggelen" als een eend, op een manier dat niet tegen te
houden is, en ik ben bang om te kiepen.  Nog niet zeker of het komt
door te veel buiging in de bouw of juist door het ontwerp zelf.
Ik ben nu bezig het geheel wat stijver te maken.  Ook vond ik dat
je voordeel hebt bij een sterk 'caster' effekt (hoek van stuuras).
In ieder geval is het leuk te experimenteren ...

> Wat je op die Jouta nog kunt doen is een beetje scheef tegen de
> rugleuning gaan zitten. Het zwaartepunt wordt daardoor net genoeg
> verplaatst om tegen de bolling van de weg in te gaan.

Hebben niet alle driewielers dit nadeel in zekere mate?