Re: hellende trike

Frank Bokhorst schreef:
>Marcel Wijkstra:
>Juist.  (Heb je de fotos op mijn web stekje bekeken?)

Ja, maar daar kwam ik niet helemaal uit.

>Het zou
>leuk zijn als je de verhouding tussen die twee kon laten afhangen
>van de snelheid.  Maar hoe?

Tja, op een tweewieler gaat dat automatisch goed :-)
Wellicht dat je een systeem kunt maken waarbij je
(a) stuurt als een tweewieler, m.a.w. waarbij je kunt hellen zonder
    te sturen en v.v.
(b) toch iets van een zelfstabiliserend effect mee kunt nemen
    (zwaartepunt omhoog bij insturen)
Een systeem dat gebruik maakt van "middelpuntvliedende" kracht
om de hellingshoek te bepalen is waarschijnlijk te complex,
maar in ieder geval te zwaar (omdat je traagheid moet meten, en
dat denk ik het beste kunt doen met een flinke massa...).

>Wel is bijna alles verstelbaar,
>inclusief de verhouding tussen leun- en stuurhoek, zodat ik met
>proefrijden een optimaal ontwerp (hopelijk) zal vinden.

Het ideale ontwerp zal er waarschijnlijk wel eentje zijn waarmee
je zo hard mogelijkde bocht om kunt. Immers, omvallen naar binnen
lijkt me op een trike niet echt een probleem (m.u.v. kombochten).

Gr,.
Marcel.

/`|,\  Marcel Wijkstra         marcel at lostcity.nl
\ | /  Lost Boys interactive       +31-20-4203371