Re: hellende trike

Hoi,

> tijdens mijn tweede rit naar Rotterdam, kenterde ik in mijn
> pas verworven Alleweder toen ik brug-afwaarts met enige
> snelheid (helaas weet ik niet welke, maar in eerste
> instantie voelde het niet buitensporig) een vrijwel haakse
> bocht probeerde te nemen zonder al te veel te remmen. Ik

Brug-af ? Dat lijkt me 30-40 km/u.. dat is zelfs voor
een flauwe bocht erg hard, althans, dat is mijn ervaring.
Viaducten over de snelweg hebben vaak een lus om weer
terug te keren naar de `ventweg' of het fietspad naast die snelweg,
en daar kom ik zonder afremmen net aan doorheen. Hangt er natuurlijk
ook van af hoeveel je bijtrapt tijdens het stuk omlaag.

> (als ik het goed begrepen heb). Meer moreel gekwetst
> door de ervaring en de eerste buts dan fysiek (ik had nog
> geen blauwe plek!) fiets ik nu buitengewoon voorzichtig

Blijkbaar ben je `alleen' maar omgeslagen ? Dat is met
de huurfiets van Frank ter Braak ook al eens gebeurd. Zolang
de fiets niet doorrolt, over de kop, lijkt het me dat je er
goed van af komt. Had je het idee

Groet,
Arnold.