Re: wedstrijden oudewater + Weco post 26 aug.

Bij deze zet ik even een digitale kopie van de weco post (we-dstrijd
co-missie)
op de lijst zodat jullie allemaal op de hoogte zijn.
Mischien zijn er wel mensen op de lijst die het wel leuk lijkt om eens
een wedstrijdje mee te fietsen.

hier volgt een kopie zoals rondgeschreven aan de wedstrijd rijder door
kees Bakker.
-------------------
WeCoPost 97-VI                                            26 aug 1997
Informatie van de wedstrijdcommissie van de Nederlandse vereniging voor
Human Powered Vehicles,
voor wereldkampioenen, gewone wedstrijdrijders en andere hardcore
ligfietsers.

Agenda (onder voorbehoud, vet telt mee voor jaarklasement)
Zaterdag        30 augustus        Oudewater
Zondag         14 september ??     Alkmaar

Oudewater
Wedstrijd bij de wielerronde van Oudewater. Aanvang 18.00h (zorg dat je
ruim voor aanvang aanwezig
bent). Parkoer van 2km met 80% asfalt en een korte helling van 2%. Duur
wedstrijd ongeveer I uur.
Oudewater ligt vlak bij Gouda en Woerden. Met de auto afslag 14 van de
A12, N204 richting
Montfoort, N228 naar oudewater. dichtbijzijnde NS-station woerden. De
start is op de lange burchwal.
Omkleden kan in de kleedruimte van voetbalvereniging Oudewater aan de
waardse dijk. startgeld f20,-
plus prijzengeld.

Alkmaar
We proberen nog een wedstrijd in Alkmaar op de baan te plannen met in
ieder geval een I km en een
4km zodat iedereen kan proberen een van de wereldkampioenen uit Keulen
te kloppen. We weten echter
nog niet of de baan beschikbaar is op 14 september. Het kan dus ook een
week of twee weken later
worden. Na Alkmaar volgt nog I wedstrijd.

WK Keulen
De Nederlanders hebben op het WK zeer goed gereden. Peter Groeneveld is
wereldkampioen geworden
op de I km (IminO6,69 Nederlands record ongestroomlijnd), de 4km
(4min25,25 Nederlands record
ongestroomlijnd) en de 200m sprint (68,31 km/h) in de halfgestroomlijnde
klasse. Ymte Sybrandie is
wereldkampioen geworden op de 4km, de 200m sprint (85,32 km/h) in de
gestroomlijnde klasse en
wereldkampioen (op zijn lowracer) in het criterium. Kees Bakker is
wereldkampioen geworden op de I
km (I min 15,31) en de uursrace (47 km) in de ongestroomlijnde klasse.
Liet Heringa is wereldkampioen
geworden op de I km (Imin 21,39 Nederlands record ongestroomlijnd).
Buiten de wedstrijden om hee~
Liet nog een uur solo gereden op de baan en een nieuw nederlands
uurrecord ongestroomlijnd gezet van
43,82 km. (Ook gestroomlijnd, maar dat lijkt me toch omdat nog nooit een
nederlandse vrouw serieus
met een kuip gereden heeft. Hopelijk kan Liet volgend jaar een keertje
in de Nilgo rijden, ze schijnt daar
in te passen.). Opzienbarend was de snelheid die gereden werd in de
uursrace bij de halfgestroomlijnde.
Bjorn Frank werd daar tweede met een afstand van 51,25 km. Winnaar
Dennis Mario Arends won de
wedstrijd met een afstand van 52 km. De uitslagen staan inmiddels op
internet. De volgende wecopost
zal ik een compleet overzicht van de uitslagen meesturen. Voor het blad
schrijf ik een uitgebreid verslag.
(als je leuke foto's hebt neem ze dan mee naar Oudewater of stuur ze
naar de redactie van het blad)

Groetjes Kees Bakker, tel: 015 - 212 69 31

P.S. De uitslagen van 's Heerarendskerke van Zaterdag en van Zolder zijn
nog steeds niet binnen. Deze
komen hoop ik zo spoedig mogelijk zodat ik ze kan verwerken voor de
volgende Wecopost.

Ik hoop dat er wat mensen in Oudewater komen kijken of fietsen ik ben er
zelf niet maar een aantal collega's van me zullen er zijn (Ymte
Sybrandy, Allert jacobs en Theo van Andel)
Tevens is er in Oudewater een probeer parcours met diverse fietsen van
ons maar ook van andre merken aanwezig.

Vriendelijke groeten Andre Vrielink