Re: Tandem en zelfbouw

Een tijdje geleden schreef Danny Siepman:
#Koop gewoon een MIG lasapparaat en kom tot de ontdekking dat
#lassen helemaal niet (zo) moeilijk is.
#MIG geval is er voor f 400,- bij de bouwmarkt.
#Ik heb een tijd gelast met de MiniMig van
#Ferm, is me goed bevallen.
#(aluminiumt)
#Dat wordt TIG lassen, een investering van TIG duizend gulden.

Nochthans leerde een bezoekje aan de Kijkshop (!) me dat er
not bene voor de Ferm MiniMIG (a.k.a. MIG 100) aluminium
lasdraad te koop is, hetgeen in combinatie met Argon in plaats
van CO2 gebruikt kan worden om alu mee te lassen.

#Leverbaar uit voorraad bij MIJ, jawel.
#verder ronde buis, 22 buitendiam en 22 binnendiam.
Dat zal een mooie buis zijn...

#en waar mijn nieuwe lage racer van gemaakt is: platovaal 30 x 60
#(wand 1,5 mm)

Ik heb het geloof ik al gevraagd, maar toch: hoe sterk is 30/60x1.5
in verhouding tot 40x40x1.5 vierkante buis?

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra                            wijkstra at wins.uva.nl
-