blue glide, ik heb 'm

Na zo'n 2en halve maand wachten heb ik gisteren de m5 blue glide
opgehaald bij kemper fietsen in Den haag.
De fiets ziet er goed uit maar ze moesten voor  de aflevering nog wel
de ketting vervangen, (er zat een slecht exemplaar op) en enkele
andere wijzigingen  a f 75,- zodat de fiets nu f 1774,- kostte.
Mischien moet ik nog een 42 voorblad vervangen door een 52 exemplaar
want de zwaarste versnelling zou iets zwaarder mogen. Ook moet de
bagagedrager nog worden nageleverd. De fiets ziet er echter fraai uit
en fietst lekker, mooi stoeltje, fraaie aero velgen en shim. RSX
onderdelen en Sachs draaischakelaars. De vering is iets stug maar kan
later nog worden vervangen door een hydaulische demper. Ik moet nog
wel de naven even goed in het vet zettten.
Het voorwiel is 20 inch echter de afwijkende maat 451 met
een smal irc- road lite bandje. En wat gebeurt:  Rij ik even langs
bij mijn zus en zwager, schuin een straatklinker paadje op en ja hoor
nadat ik de fiets ongeveer 2 uur  in mijn bezit heb de eerste lekke
band, een stootlek met die twee gaatjes aan beide zijden van
de binnenband. De voorband moet goed hard opgepompd. Gelukkig  verder
niets beschadigd. Nu zeggen ze bij Kemper fietsen dat er voor deze
maat (451) niet veel maten band te krjgen zijn.
Weet iemand daar meer van want ik zou wel een iets breder bandje
willen hebben als reserveband.
Verder ben ik wel tevreden en hoop ik nog vele aangename kilometers
weg te 'gliden' op m'n nieuwe fietsje.

hartelijke groeten
Arybert Lekkerkerk