Re: blue glide, ik heb 'm

Arybert Lekkerkerk wrote:

-knipperdeknip-

> Het voorwiel is 20 inch echter de afwijkende maat 451 met
> een smal irc- road lite bandje. En wat gebeurt:  Rij ik even langs
> bij mijn zus en zwager, schuin een straatklinker paadje op en ja hoor
> nadat ik de fiets ongeveer 2 uur  in mijn bezit heb de eerste lekke
> band, een stootlek met die twee gaatjes aan beide zijden van
> de binnenband. De voorband moet goed hard opgepompd. Gelukkig  verder
> niets beschadigd. Nu zeggen ze bij Kemper fietsen dat er voor deze
> maat (451) niet veel maten band te krjgen zijn.

Dat klopt.

> Weet iemand daar meer van want ik zou wel een iets breder bandje
> willen hebben als reserveband.

Ander wieltje erin zetten, vrees ik. Bijvoorbeeld een holkamervelg nemen waar de
Vredestein Monte Carlo om past. Deze band heeft een zeer gunstige rolweerstand in
combinatie met een grote degelijkheid. En nu we ook weten hoe hard het bandje opgepompt
kan worden dankzij het speurwerk van Marcel Wijkstra is het helemaal een optie.
Er zit echter een groot nadeel aan. De orginele wielen van de Blue Glide zijn elegant en
passen bij de fiets. Het wiel+band dat ik hier aanraad doet waarschijnlijk nogal wat af
van de schoonheid van de fiets. Daarnaast is het even de vraag of dit iets kleinere wiel
geen problemen oplevert met de aanwezige rem.

> Verder ben ik wel tevreden en hoop ik nog vele aangename kilometers
> weg te 'gliden' op m'n nieuwe fietsje.

Ach, M5 is een bedrijf met vele jaren ervaring. Ik ken iemand die al een tijdje een Blue
Glide uit de 'dure periode' heeft en daar lyrisch over is. Mijn broer rijdt op een
Street Legal (ook nog een ouwe uit de dure tijd) en is daar eveneens zeer te spreken
over. Je ziet gewoon de jarenlange uitkristallisatie in het ontwerp van deze fietsen,
waarmee ze op een aantal punten net even slimmer zijn.
LAATSTE OPROEP:

Morgen is het zover, de ligfietsdagen te 's Heer Arendskerke. Laatste nieuws: er komt
ook een skeelerwedstrijd! En BRAM MOENS, de WINNAAR van Trondheim - Oslo (heeft een
nieuw record gezet: wind tegen, regen en toch het oude record verbetert met 7 minuten)
komt ook!

meer info nog altijd op:

http://home.pi.net/~dsiepman/home.html