Re: Blue Glide

Marcel Wijkstra wrote:

> Danny - die wel l
>       dated: Thu, 03 Jul 1997 23:48:59 -0700
>
> Danny Siepman schreef:
> #De homepage van Speedliner:
> #http://www.dino.nl/speedliner/info.html
> #voor info over The Blue Glide en Street Legal.
>
> De informatie is vrijwel identiek aan de al even zwarte foldertjes
> die ze uitdelen.
> Waar ik mee zit: Speedliner claimt het werelduurrecord te
> hebben gebroken met een Street Legal. Daar geloof ik dus
> geen snars van.

Het is ook totaal onwaar. Het werelduurrecord is gereden met een M5, ja. Maar
zeker niet met de hoge Street Legal.

> Volgens mij zat Bram Moens op/in een
> m5 Carbone, en da's een m5 Low Racer i.p.v. een 2028.

Juistelijk en bovendien doet de kuip het meeste werk.

> Verder heb ik mijn bedenkingen tegen de uitspraak: "Op een ligfiets
>  ga je 8 km per uur sneller dan op een gewone fiets."

Nou, ik wel. Toen ik eenmaal m'n M5 had ging ik inderdaad al gauw stukken sneller. Niet
alleen door het windvoordeel maar ook omdat ik eindelijk eens lekker zat.

> En wat dacht u van: "Met zijn onderstuur zal de geveerde Street Legal
>  vooral de sportieve rijder aanspreken. Niet zo verwonderlijk, want bij
>  sportief gebruik kies je graag voor deze gestroomlijnde houding."
> Ik dacht dat we het er onderhand wel over eens waren dat bovenstuur
> in beginsel aerodynamischer was dan onderstuur...

Zelfs Bram Moens zal dat beamen.

> Marcel (die Speedliner een beetje Halfords-achtige trekjes ziet
>         krijgen, en meent dat de goede naam van m5 hierdoor flink
>         keldert).

Stuur anders je kritieken even op naar het Email adres van Speedliner.

Danny.