Re: ontwerpfout flevobike?

---kinp---
> Echter, omdat de ketting / derailleur af en toe wat herrie maakte nog
> wat gaan sleutelen en toen ontdekte ik het volgende probleem.
>
> Bij mijn (oude) flevobike zitten de magura remmen, itt. wat in ik hun
> folder zie, aan de achterkant van de voorvork. Als ik nu met de trapas wat
> verder naar voren, naar een klein tandwiel schakel, komt de ketting tegen
> de bevestigingsschroeven van de rem aan. Lijkt mij een ontwerpfout.

---knip---

> Ik vraag me wel eens af hoe oud mijn bike eigenlijk is. Er zat toen ik 'm
> 2e hands kocht achter het zitje en boven het achterwiel nog een yzeren
> staaf. Bovendien zit er voor een heel handig busje om de fietscomputer aan
> te bevestigen. Stickers van flevobike ontbreken. Ik vermoed dat 'ie op
> basis van flevobike onderdelen ooit eigenhandig in elkaar gezet is. Iemand
> enig idee hoe oud 'ie zal zijn?

Dit Is geen Orginele Flevobike maar een zelfbouw.
Flevobike heeft de rem nooit aan deze kant van de vork gemonteerd.
Waarschijnlijk staat er ook geen frame nr in het stuurblokje
(bevestigingsblokje waar het stuur in zit)
 een nieuwe voorvork kost Fl. 90,-
Is het een lange of een kort fiets.

Vriendelijke groeten Andre Vrielink.