Erg snel lekke banden

Beste ligfietsers,

Regelmatig wordt er gesproken over banden die lek gaan. Ik heb geen
ervaring met ligfietsen, maar het komt mij voor dat dit een vrij normaal
verschijnsel is. Op mijn mountainbike heb ik in al die jaren nog geen lekke
band gehad.

Is er een bepaalde reden waarom ligfietsen sneller een lekke band krijgen?
Zoveel anders is het gewicht toch niet verdeeld over de banden?

Maarten van Damme