Re: fietsfestijn

=?iso-8859-1?Q?Ren=E9?= Voorburg wrote:

> Beste ligfietsers,
>
> Ik had hier ondertussen eigenlijk al wel een verslagje verwacht van het
> fietsfestijn te 's Heer Arendskerke van afgelopen weekend. Hoe was dat
> evenement?

Ik heb er weer van genoten, mag ik wel zeggen.

De zaterdag was qua ligfietsers vrij rustig, vooral wedstrijdrijders, waaronder ikke.
Drie wedstrijden: 45 minuten criterium, dragrace (steeds starten er drie deelnemers,
laaste over de streep valt af) over 200 m en een tijdrit over 1 ronde (ca. 2 km).

Ymte won criterium, Anne van der Bom de drag en Ymte de tijdrit over 1 ronde.

Op zondag was het stukken drukker. Nu kwamen er veel meer mensen kijken en kwamen er
bovendien van alle kanten ligfietsen aanrijden. Verder kon je allerlei ligfietstypen
uitproberen, stonden Flevobike, Optima, Alligt en Challenge met een stand en had ikzelf
een eenvoudig standje met allerlei info-materiaal voor de vele leken op ligfietsgebied.

De wedstrijden kregen nog even een nog spectaculairder karakter toen Bram Moens ook
meereed in zijn volledig gestroomlijnde low racer en bovendien won. Daar Bram van te
voren al had gezegd buiten mededinging deel te nemen, won officieel stoomlocomotief Ymte
de wedstrijd. Bram vond dat de anderen immers al een aantal wedstrijden hadden gereden
en hij zo een oneerlijk voordeel had. Dat hij Trondheim -Oslo net achter de kiezen had
werd blijkbaar niet gezien als een nadeeltje.

Al met al zijn er ongetwijfeld weer heel wat luitjes aangestoken door het ligfietsvirus
en heeft de ligfiets dat weekend weer heel wat good-will gekweekt.

Danny.