Op zoek naar een fiets

 Hallo ligfietsers

Met een kennis ben ik laatst een gaan kijken in de flevo polder op een
(HPV?) weekend, het was geen echt mooi weer op zondag maar wel een
goed bestede middag. Het idee van een ligfiets spreekt me wel aan,
maar er was altijd iets van twijfel of het me zou bevallen. Daarom ben
ik bij challenge maar eens een proefrit gaan maken. Dat is zeer goed
bevallen. daarom ben ik nu op zoek naar een ligfiets.

Veruit de meeste kilometers worden op lange vakantie tochten gemaakt.
Omdat ik vaak in afgelegen gebieden kom moet er ook veel bagage mee.
Op mij huidige fiets, een Snel Cruiser, is dat geen probleem, die
blijft ook met meer dan 40Kg bagage strak sturen op zeer slechte
gravelwegen. Bij challenge hoorde ik dat een ligfiets voor het maken
van 'extreme' tochten minder geschikt zou zijn. Dat was wel een domper
op de vreugde !

Misschien wil ik wel iets dat helemaal niet kan maar ik dacht aan het
volgende :
- 26" wielen voor Continetal Goliath 26 x 1.6 banden
- zithoogte +/- 60 cm , ik ben zelf 170cm en wil wel bij de grond
  kunnen
- bovenstuur
- lange wielbasis
- standaard fiets onderdelen
- dragers voor min 30kg bagage
- moet zonder problemen mee kunnen in vliegtuig

Op het net heb ik niet zo veel kunnen vinden. Is er iemand die een
paar tips voor me heeft ? Hoe is het met de slijtage van de onderdelen
t.o.v. een normale fiets ?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de informatie .

     Groeten Rik