Re: Erg snel lekke banden

Maarten van Damme schreef:
> Regelmatig wordt er gesproken over banden die lek gaan. Ik heb geen
> ervaring met ligfietsen, maar het komt mij voor dat dit een vrij normaal
> verschijnsel is. Op mijn mountainbike heb ik in al die jaren nog geen lekke
> band gehad.
>
> Is er een bepaalde reden waarom ligfietsen sneller een lekke band krijgen?
> Zoveel anders is het gewicht toch niet verdeeld over de banden?

Ik zie wel 1 belangrijk verschil:
Op een buk fiets kun je je wielen (1 voor 1) optillen,
of door te gaan staan je benen als vering te gebruiken,

op een ligfiets moet de klap volledig door de band + vering
worden opgevangen.
Ik wil dan ook absoluut geen fiets meer zonder vering.

Wat ik nog wel mis voor deze theorie is het empirisch of statisch bewijs;-)

Met vriendelijke groeten,
en een prettige vacantie gewenst.

	J. Cazander
(die absoluut niets binnen zijn eigen naam wil zetten;-)